Algemene Voorwaarden
1. Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden geleverd door Organize Works aan de klant.
1.2 Door gebruik te maken van de diensten van Organize Works, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
2. Diensten
2.1 Organize Works biedt professionele organisatie- en opruimdiensten aan, waaronder het opruimen, organiseren en inrichten van privé- en werkruimtes.
2.2 De diensten worden geleverd op basis van pakketten, en overige diensten worden geleverd op basis van een uurtarief, exclusief btw.
2.3 Het 4-uurs pakket kan niet worden opgesplitst. Het 8-uurs pakket kan worden opgesplitst in twee sessies. Het 12-uurs pakket kan worden opgesplitst in twee of drie sessies. Het aantal uren per sessie wordt altijd vooraf afgesproken en bevestigd.
2.4 De klant kan kiezen voor één pakket, meerdere pakketten of periodieke dienstverlening (bijvoorbeeld 1x per maand, 1x per kwartaal, 1x per half jaar).
2.5 Na een afgerond pakket van 8 of 12 uur biedt Organize Works flexibele abonnementsopties voor maand-, kwartaal- of halfjaarondersteuning. Het aantal uren wordt afgestemd op de situatie van de klant. Deze service wordt aangeboden op basis van een uurtarief van €50 exclusief btw, exclusief reiskosten en materialen.
2.6 Organize Works biedt gratis telefonische nazorg aan, één maand na de sessie. Dit gesprek is bedoeld voor het beantwoorden van vragen, het delen van ervaringen en het bespreken van kleine aanpassingen aan het systeem. Extra ondersteuning of aanpassingen ter plekke kunnen worden ingepland tegen het geldende uurtarief van €50 exclusief btw.
3. Reiskostenvergoeding
3.1 Het uurtarief voor particuliere diensten van Organize Works is €50 exclusief btw. Voor zakelijke diensten is het uurtarief €62,50 exclusief btw.
3.2 De pakketprijzen voor de 4-, 8- en 12-uur pakketten zijn exclusief btw.
3.3 Bijkomende kosten voor benodigde organizers en reiskosten worden apart gefactureerd.
3.4 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.
3.5 Een aanbetaling van 50% is vereist bij het boeken van een afspraak. De aanbetaling wordt in mindering gebracht op het uiteindelijke factuurbedrag.
3.6 Jaarlijkse abonnementen kunnen in één keer worden betaald of in twee termijnen: bij de start en halverwege het abonnement.
4. Annulering en Wijzigingen
4.1 Annuleren kan kosteloos tot 48 uur voor de geplande afspraak.
4.2 Bij annulering binnen 48 uur wordt 50% van het totaalbedrag in rekening gebracht.
4.3 Wijzigingen in de afspraak kunnen kosteloos worden doorgegeven tot 48 uur voor de geplande datum.
5. Reiskostenvergoeding
5.1 Reiskosten, zoals parkeerkosten, kilometervergoeding en voorrijkosten, gerekend vanaf Alkmaar, worden in rekening gebracht als reiskostenvergoeding.
5.2 Voor afstanden tot 20 km vanaf Alkmaar worden geen extra kosten gerekend.
5.3 Voor afstanden van 20-30 km wordt een symbolische vergoeding voor reiskosten gerekend van €10-€15 per rit, afhankelijk van de afstand.
5.4 Voor sessies die verder dan 30 km van Alkmaar plaatsvinden (heen en terug samen), worden er voorrijkosten en reiskosten in rekening gebracht per rit. De hoogte van deze kosten wordt vooraf besproken.
5.5 Voor grotere afstanden wordt het consult mogelijk via videocall aangeboden, of we bespreken een passende vergoeding voor reiskosten.
5.6 Deze kosten worden vooraf besproken en goedgekeurd door de klant.
6. Verantwoordelijkheid van de Klant
6.1 De klant dient ervoor te zorgen dat de ruimte die georganiseerd moet worden, toegankelijk is voor de professional.
6.2 Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de ruimte schoon is voordat het project begint. Tijdens het organiseren van de ruimte wordt er geoptimaliseerd en begeleid bij het opruimen van spullen, maar het reinigen van hardnekkige vlekken of oppervlakken die moeilijk schoon te maken zijn valt buiten de dienstverlening.
6.3 De klant is verantwoordelijk voor het veiligstellen van waardevolle of kwetsbare spullen. Organize Works is niet aansprakelijk voor verlies of schade aan eigendommen van de klant.
7. Privacy en Gegevensbescherming
7.1 Organize Works respecteert de privacy van de klant en verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
7.2 Persoonsgegevens die tijdens de dienstverlening worden verzameld, worden alleen gebruikt voor administratieve en klantgerichte doeleinden en zullen niet aan derden worden verstrekt zonder toestemming van de klant.
7.3 Beeldmateriaal van klanten, zoals foto’s of video’s van de uitgevoerde werkzaamheden, wordt alleen gedeeld op social media of de website van Organize Works met expliciete toestemming van de klant
8. Aansprakelijkheid
8.1 Organize Works is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het niet kunnen uitvoeren van de overeengekomen diensten door omstandigheden buiten de controle van Organize Works.
8.2 Organize Works is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de klant die ontstaat door het volgen van specifieke instructies of het gebruik van door de klant aangeleverde materialen.
8.3 De aansprakelijkheid van Organize Works is beperkt tot het bedrag dat de klant heeft betaald voor de desbetreffende dienst.
9. Intellectuele Eigendomsrechten
9.1 Alle materialen, documentatie en concepten die tijdens de dienstverlening worden gebruikt, blijven eigendom van Organize Works. Fysieke materialen, zoals organizers, worden afzonderlijk verkocht en blijven eigendom van de klant zodra de betaling is voldaan.
9.2 Het is de klant niet toegestaan om deze materialen te kopiëren, delen of gebruiken zonder schriftelijke toestemming van Fysieke materialen, zoals organizers, worden afzonderlijk verkocht en blijven eigendom van de klant zodra de betaling is voldaan.
10. Toepasselijk Recht
10.1 Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.